Omslag - Hela härligheten samlad

Kim W Andersson

Kim W Andersson

”Love Hurts Deluxe” (2017)

Förlag: Apart Förlag

Hela härligheten samlad

Om det nu är så att man gillar serier så närmast utgår jag ifrån att man har koll på Kim W Andersson. Tveklöst en av de allra bästa svenska tecknarna som genom åren bjudit på slagkraftiga berättelser, ofta av det mer hårdföra slaget.

I Love Hurts är det kortare historier som står i fokus. Effektfulla våldsamma kärleksskrönor av det olyckliga slaget som dryper av blod och ond bråd död. Två böcker har kommit tidigare, 2009 respektive 2014 och dessa båda samlas nu i rikligt utökad hårdpärmsutgåva. Alltså samtliga trettiotre historier plus Johnossi-serien (som jag har för mig var med även i den andra boken. Skulle man nu redan ha förlagorna i någon av sina hyllor frestar deluxen med i runda slängar nittio (boken saknar sidnumreringar så det är lite osäkert) sidor extramaterial som man såklart inte vill vara utan om man gillar upplägget och/eller Kim W Andersson. Dels en hoper bekanta och kollegor till Andersson som i text eller bild kliver in i den smärtsamma kärlekens universum och dels ett sjok av överblivet material med skisser, bilder och teckningar från de tio åren serien tecknades. Sammantaget en maffig pjäs att njuta av och återkomma till som däremellan är mycket stilig i hyllan.

Det var ett tag sen jag läste Love Hurts sist och nu när detta tillfälle bjuds fångas jag precis som de tidigare gångerna av det rappa berättandet, de tvära kasten och det anmärkningsvärt snygga tecknandet. Skulle eventuellt formulerat mig annorlunda än då det begav sig, men håller fast vid vad jag skrev när det begav sig förra gångerna och vill man läsa de recensionerna så återfinns de på följande:

Love Hurts Volym 2 (2014) https://ungmusik.se/recensioner/snyggt-tecknade-skrackbetonade-serienoveller/

Missa inte heller att du som Ung Tros läsare erhåller tio procent rabatt på Love Hurts Deluxe http://www.apartforlag.se med rabattkoden #UNGTRO